Perşembe, Şubat 05, 2009

Windows 7 Beta Cisco VPN Client Problemi

Windows 7 Beta bir deneme sürümü olduğu için piyasadaki sürücülerde "for Windows 7" gibi bir ibare görmek mümkün değil. Fakat vista'da çalışan sürücüler / programlar Windows 7'de de çalışıyor.

Aslında laptopuma windows 7'yi kurduğumda iki driver hariç bütün hepsini kendisi tanımıştı. Problem merkezine gidip "bu sorunu gider" dediğimde, kendisi gidip windows update sitesinden bu driverları bulup, indirip, kurdu. Ben hiç driver tanıtmakla uğraşmadım.

"Vista'da çalışan, Windows 7'de de çalışır" yanılgısına düştüğümde artık çok geçti. Windows 7'yi temiz bir şekilde kurduktan sonra ilk işim, en çok ihtiyaç duyduğum program olan Cisco VPN client'ı kurmak oldu. Aslında VPN client'ı vistaya kurarken de çok sıkıntı çekmiştim ama imdadıma 5.0.04.0300 sürümü yetişmişti. Bu versiyonu sorunsuz bir şekilde kurup, çalıştırabilmiştim. Bu yüzden içim rahattı. Ama ne olduysa bilgisayarımı yeniden başlattıktan sonra oldu. Aslında kurulum esnasında ne bir hata ne de bir uyarı almıştım. Bilgisayar açılmaya çalışırken mavi ekranla karşılaştım. Windows 7 "Bir hata buldum, onarayım mı sistem geri yüklemeyi mi çalıştırmak ister misin?" diye sordu. Onarmasını istedim, onaramadı. VPN Client'ın yüklenmeden önceki haline dönerek, sistemi kurtardık.

Burada Windows 7'nin açılışında yapabileceğiniz atraksiyonların daha gelişmiş olduğunu bahsetmeden geçemeyeceğim. Boot seçenekleri çoğaltılmış ve memory testi gibi özellikler eklenmiş.

Daha sonra google'da "windows 7 cisco vpn client" diye bir arama yapınca yanlız olmadığımı farkettim. Aslında 5.0.04.0300 sürümünü de problem yaşamadan kurmak mümkünmüş. Fakat ben bu yöntemi tavsiye etmiyorum. Zaten çeşitli forumlarda bazı kullanıcılar bu yöntemin her zaman sorunu çözmediğini belirtmiş.

Cisco, Windows 7'yi düşünmüş ve VPN Client'ın 5.0.05.0280 beta sürümünü yayınlamış. İndirip bunu kurdum, problemsiz bir şekilde çalışıyor. Problem yaşayan arkadaşlara duyurulur ;)

Hiç yorum yok: