Perşembe, Şubat 05, 2009

Windows 7'de ekran koruyucu / güç seçenekleri aktif olmuyor

Bazen bir problem yaşarsınız, günlerce araştırırsınız, fakat sonunda problemin aslında çok basit bir şeyden kaynaklandığını keşfedip kendi kendinize gülersiniz.

Evde laptopumu desktop gibi kullanıyorum. Bütün gün, ve hatta geceleri, şarja takılı ve kapanmıyor. Fakat tasarruf için belli bir süre sonra monitörün kapanmasını istiyorum. Zaten bu ayarlar sizin için yapılmış olarak geliyor. Desktoplardan farklı olarak, laptoplarda pille veya adaptörle çalıştığı zamanlar için ayrı güç seçenekleri mevcut. Tabi pilden çalışırken güç kullanımı konusunda daha cimri olmak gerekiyor. Fakat fişte iken neden kullanmadığım halde, laptopun çalışmasını istediğim halde, monitörü açık dursun ki. Hem güzel seçilmiş bir ekran koruyucu odada değişik bir atmosfer oluşturuyor.

Bu problemi yaşayan başkaları var mı diye bir arama yaptığımda, bir çok insanın aynı sıkıntıları paylaştığını gördüm. Fakat ortada çözüm yoktu. Herhalde bir bug deyip, gelecek olan update'i beklemeye koyuldum.

Daha sonra araştırmayı biraz daha derinleştirmeye karar verdim. Ve şuraya ulaştım. İlginç değil mi. Kim derdi ki wireless mouse durup dururken ekran koruyucunun devreye girmesine engel olsun. Microsoft wireless mouse kullanıyorum. Mouse çıkartıp denedim ve ekran koruyucu devreye girdi. Sihir gibi bir şey.

İlgili update'i kurunca, wireless mouse'umla da sıkıntı olmadı.

Hiç yorum yok: